Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/aranshu1/public_html/plugins/content/plugin_googlemap2.php on line 255

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/aranshu1/public_html/plugins/content/plugin_googlemap2.php on line 281

Légzésterápia - jóga légzések, kínai légzésterápia

légzésterápia, légzés terápia Minél többet lélegzünk, mozgunk, annál több életkedv lesz bennünk.
A légzés: az energia (prána, chi ...) keringetésének egyik egyszerű módszere.

A beteg a légzőgyakorlatokkal magát gyógyítja, (kiegészítő gyógymód), egyesíti a mozgást a nyugalommal.
Célja: egészségmegőrzés, gyógyulás, az élet meghosszabbítása, megváltozott tudati állapot elérése /meditáció/.

Jógalégzések:

  • Nagy jógalégzés
  • Uddzsaji légzés
  • Váltott orrlyukú légzés
  • Fújtató légzések
    • Bhásztrik
    • Kabálabáthi
  • Paradox légzés
  • Idegerősítő légzés
  • Jogendra légzés
  • Uddijána Bandha
  • Tisztító vagy szaggatott légzés
  • Hangadásos légzések
    • Zümmögő légzés
    • "HA" légzés
    • "Óm" légzés

A légzéssel nyerhető energia: prána.
Pránajáma: tudatos légzésszabályozás, prána feletti uralom, légzésművészet.

Lélegzés orron keresztül (kilégzés esetleg szájon keresztül is).
A levegő belélegzésével nemcsak az életet adó oxigént vesszük magunkhoz, hanem tágabb értelemben a környezetünk "lényegét" is, az eszenciát, melyet az indiaiak pránának, a kínaiak "Chi"-nek, az európaiak éternek hívnak.
Ezek kozmikus energiát jelentenek.

Kínai légzésterápia: (belső és külső gyakorlatok)

  • Természetes légzés
  • Mellkasi légzés
  • Normális hasi légzés
  • Fordított hasi légzés
  • Lélegzet-visszatartó légzés
  • Teljes be- és kilégzés
  • Összekapcsoló légzés
  • Hibernációs légzés
  • Igazi légzés
  • Embriólégzés

A légzéssel nyerhető energia: Chi. (A gyakorlatok a Chi Kung részei.)
Jellemző a lassúság, orron át történő légzés.
(Az ember energiát gyűjt a Dan-Tien pontba.)

Tanácsok a légzőgyakorlatokhoz:

  1. A légzőgyakorlatok során a légzést irányítjuk.
  2. A percenkénti átlagos 16-20 lélegzést változtatjuk meg, aminek hatására a légzés felszabadultabb, mélyebb és egyenletesebb lesz.
  3. A légzőgyakorlatok célja a légzés felszabadítása.
  4. Megnyugtatóan hat az idegrendszerre, az egész test el tud lazulni.
Aki rendszeresen végzi a légzőgyakorlatokat koncentráltabb és céltudatosabb lesz.
  • A légzőgyakorlatokat legfeljebb 3 percig végezzük. (A gyomor legyen üres.)
  • Mindig az orrunkon keresztül lélegezzünk.
  • Semmiképpen ne tartsa vissza a légzését hosszabb ideig.
  • A légzésszünet legyen rövid, természetes és kényelmes.
  • Gyakorlás közben mindig a légzésére összpontosítson, és ne kalandozzon el.

A légzőgyakorlatok megtisztítják a légutakat, ezáltal a test több energiát kap, így kiküszöbölhető a betegségek egyik fontos oka: az, hogy bizonyos testrészek nem kapnak elég energiát.

FacebookTwitterGoogle könyvjelző

Telefonszámok

Bogi +36 30 750 2210
Olga +36 30 261 0856
Kolja +36 20 420 0210
Zsófi +36 30 281 5588
Dóra +36 70 630 5668
Zsuzsa +36 20 578 6153
Zsolt +36 70 606 0669

Részletesebb bejelentkezési információkhoz kattintson ide!

"Munkatársaink" oldalunkon tájékozódhat arról, hogy ki, mely masszázsokat végzi stúdiónkban.

Vendégeink írták

Akinek már volt ízület körüli gyulladástól erős fájdalma az tudja mit jelenthetett nekem amikor az enyémet megszüntették. Köszönöm. :-)

N-né B. Elvira